Çarli’nin yeri ve Mahmut Kaptan


Dün akşam tahminim doğru çıktı, çok güzel bir gün batımı oldu. Her akşamüzeri yaptığım gibi yürüyüş sonrası Zazu’ya uğradım. Bizim ekibin çarşı içindeki Mahmut Kaptan’ın yanında, yeni açılan Çarli’nin yerinde olduğunu öğrenince ben de gittim. 




Çarli meyhanenin sahibinin takma adı. Asıl adını bilmiyorum, Bodrum’lu bir balıkçı. Küçücük bir mekan, 15 kişiden fazla almaz. Burası da Mahmut Kaptan gibi küçük küçük tabaklarda meze yenilen bir meyhane. İlginç bir böreği var; içi kıyma ve patatesli bizim Boşnak böreğini andırıyor. Gelenler de ya Bodrum’un yerlisi ya da benim gibi sonradan gelenler. Zaten bu kış ayında, hafta ortasında kim olabilir ki? Üstelik Mahmut Kaptan da bu yeni yer de hiç turistik değil. İyi ki de değil.

Mahmut Kaptan çok kişilikli bir mekan. Adı üzerinde, sahibi Mahmut kaptan olduğu için yazın kapalı. Onun için de tam Bodrum’da yaşayanların müdavim olduğu bir meyhane. İçerisi yaşanmışlığın izlerini taşıyor. Resimler, notlar, çeşitli objeler duvarları kaplamış durumda. Mahmut Kaptan tezgahın başında, sakiliği yapıyor. Ocakta bir aşçı ve bir servis elemanı. Kadro üç kişi. Ortam tam bir meyhane ortamı. Kaptan kampanasını çalınca herkes içtiğini bitirmek durumunda. Tuvaletin kapısında sintine yazıyor. Böyle hoşlukları olan Mahmut Kaptan’ın arnavut ciğeri, peyniri, marine ettiği balık çeşitleri, börekleri çok lezzetli. Dediğim gibi ben balık yemek istiyorum diyenler için değil, küçük küçük mezelerle rakı içmek isteyenler için ideal. Mahmut Kaptan’da yer ayırtmazsanız Cuma ve Cumartesi akşamları ayakta bile duracak yer bulunmuyor. Geçen hafta son anda hadi gidelim dedik, meyhanenin dışında, duvarında boydan boya yer alan tezgahına dayanarak yedik, içtik. Onun da ayrı bir tadı oluyor, gelen geçenler sohbete katılıyor, bir kadeh içip gidecekleri yere devam ediyor. Bu iki mekanla ilgili dün akşama dair bir kaydı buraya alıyorum.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bodrum'da ne iş yaparım?

Bodrum'da nereye yerleşilir?

Bodrum'a tatil için geliyorsunuz. Peki nereye geliyorsunuz?