Yılın ilk günü

Yılın ilk yazısında biraz Bodrum’daki yılbaşı ortamını, biraz bizim yılbaşı gecemizi anlatayım.

Bu yılbaşı tatilini birçoğu dört güne tamamlayınca Bodrum geçen yıllara oranla çok daha kalabalıktı. Daha perşembe akşamı yollarda bavulunu çekerek geçenleri görmeye başladık. Cuma günü 34 plakalı araç sayısı arttı. Cumartesi akşamı da uçaklar dolu geldi ve biz Gemibaşı’nda balık yiyip rakı içerken saat 10 civarı masalar havalimanından direkt gelenlerle dolmaya başladı. Bavulları eve veya otele bırakmadan masaya oturmanın tadını iyi bilirim, yıllarca ben de öyle yapmıştım.

Bizim marina tarafı böyle günlerde İstanbul’un Nişantaşı ve Bebek bölgesinin Bodrum şubesine dönüşüyor. Kışın hiç karşılaşmadığımız botokslu sarışın kadınlar görmeye başlıyoruz. Hele bu sene ayaklarında –adının apreski olduğunu öğrendiğim- tuhaf tüylü şeylerle gezinenler vardı ki çok komiktiler. Biz spor ayakkabılarla gezerken tuhaf oluyordu tabii çünkü malum olduğu üzere yılbaşında Bodrum’da -10 derece olduğu kayıtlarda yok.

Bu yılın sonuna doğru yağmur Bodrum'a yerleşti, buraları sevdi. Son bir haftadır güneş az görünür oldu
İşte yılın son günü de böyleydi. Hava güneşliyken Kos üzerinden bulutlar geliyordu
Yılın son gününde güneşi, deniz kıyısında iyot kokusunu içimize çekerek gönderdik
Halk konseri için düzenlenen belediye meydanı
Yılbaşında yemek içmek için en iyi mekanlardan biri
Neyse, yolda karşılaştıklarında yıllarca görüşmemişler gibi çığlık atarak birbirlerine yanakları değdiren, muhtemelen aynı apartmanda veya sokakta  oturan kadınlar ve her daim iş, para, mal üzerine konuşan erkekler dört gün boyunca öglen akşam programlar yaptılar, her programa ayrı kıyafet giydiler. Nereden biliyorsun diyeceksiniz… e burası küçük yer yolda karşılaşıyorduk.

Cumartesi Gemibaşı’nda harika mezeler ve dil balığı yedikten sonra mutad olduğu üzere Zazu’ya gittik. Ki sözünü ettiğim insanların bir kısmı oradaydı. Kışın biz bize eğlenmeye çok alışmışız, birden sanki yaz aylarına döndük.

Pazar gecesini es geçtik. Dün de yılbaşı için en sakin, en yalın, en biz bize kalacağımız yer olacağı için Mahmut Kaptan’ı seçtik. Artık yılbaşı akşamları gürültülü, kalabalık, bangır bangır müzikli ve çam ağaçlı, eğlence zorlamalı mekanlardan uzak durmak istiyorum.

Mahmut Kaptan'ın yılbaşı kostümü

Yeni yıla Mahmut Kaptan ile elimizde kadehlerimizle girdik. Daha çok uzun yıllar böyle olmasını diliyoruz
Valide hanım da artık tam zamanlı Bodrum'lu oldu. Mahmut Kaptan'ın mekanı da tam ona göre
Kardeşim de annem gibi artık tam zamanlı Bodrum'lu oldu

Bu yılbaşının benim için çok önemli bir farkı vardı. O da artık annemin ve kız kardeşimin de benim gibi, yarı zamanlı Bodrum’lu yaşamdan tam zamanlıya geçişleri oldu. Yaklaşık otuz yıl sonra ilk kez üçümüz bir arada bir yılbaşı geçirdik. Üstelik 31 Aralık annemin doğum günüdür. Çifte kutlama yaptık yani. Bu kış Gümüşlük’e yerleşen Ayşegül de bize katıldı. Mahmut Kaptan’da normal bir gece ne yapıyorsak onları yaptık. Tek fark, bir ara içeri dalan üç çingene müzisyenin ortalığı dağıtıp gitmesi oldu. Herkes bunu bekliyormuş ki millet hoplayıp zıplamaya başladı. Eh bu da yılbaşının olmazsa olmazı diyelim.  Sonuçta dediğim gibi güzel bir gece geçirdik. Gece 01:30 civarı kaptandan çıktık ve tabii trafik tıkandığı, taksi olmadığı için yağmurda marinaya kadar yürümek zorunda kaldık. Bodrum’u bilenler bu mesafeyi tahmin etmişlerdir. Trafiğin tıkanma sebebi hem civardan herkesin Bodrum içine akması hem restoranların önünde inip binenlerin yolu tıkaması. Biliyorsunuz Bodrum’un içinde ana yollar iki yıldır tek şerite indi ve yaya kaldırımları genişletildi. Çok da iyi oldu. Yılda bir gece de bu sıkışıklık olsun ne yapalım. Kaldı ki eskiden iki şeritken de tek şerit arabaların park etmesi nedeniyle kullanılmıyordu. Yani değişen birşey yok.

Bu yıl Gümüşlük'e yerleşen Ayşegül de aramızdaydı
Fuat abimiz ve...
zarif eşi.
Fuat abimiz çok centilmendir. Eşini kapıda beklerken

Yağmur nedeniyle belediye meydanındaki Şevval Sam konseri ne oldu bilmiyorum. Yani yapılmıştır da nasıl geçti acaba? Yine Bodrum’u bilenler için söylüyorum; Vittoria, Fink, Helva ve Küba tıklım tıklımdı. O yağmurda insanlar kapıda kuyruk olmuş içeri girmeye çabalıyordu, içerisi ise insan almıyordu. Yemek ve eğlenceyi bir arada sunan Zazu ve Tango’da da yer bulmak mümkün değildi. Barlar sokağına gitmedim ama orada da durumun farklı olduğunu sanmıyorum. Yani Bodrum’da her yer doldu.

Yılbaşı gecelerinde İstanbul’da Taksim meydanı ne ise Bodrum’da da belediye meydanı odur. Barlar sokağı İstiklal Caddesi, marina bölgesi de biraz önce dediğim gibi Nişantası sayılır.

Bu yılın ilk günü geçen yıllarda olduğu gibi güneşli ve kuru değildi. (Yağmur şu sıralar Bodrum’u çok sevdi epey kaldı ama yarın hava açıyormuş). Eğer geçen yıllardaki gibi olsaydı en sevdiğim şey erken kalkıp sahilde yürümek ve kahvaltı etmektir ama bu yıl buna izin vermedi. Öyle olunca bana düşen de evde şömine başında günü geçirmek oldu.

Şimdi çivi çiviyi söker harekatına girişiyor, akşam yemeği için balıkçılar çarşısına, Deniz Feneri’ne gidiyoruz. Bodrum’a dışarıdan gelenlerin büyük kısmı bu akşam dönecekler. Bodrum yine bize kaldı. Kışın arada sırada böyle hareketli günlerden sonra sakin Bodrum’un tadı bambaşka. Dünün kalabalığından sonra bu akşam dışarı çıkan fazla olmaz. Bizim de niyetimiz erken gidip erken dönmek. Yarın yılın ilk iş günü.

Bu yıl sizin için sağlıklı, mutlu, başarılı ve harika geçsin. Yıl boyunca da blogda yine görüşmek, sohbet etmek üzere…