24 Ekim 2014 Cuma

Mahmut Kaptan kampanaya vurdu, kış başladı.

Bu hafta başında, Pazartesi günü Mahmut Kaptan’ın meyhanesini açtık. Kaptan kim diye soran olursa bu blogu izlemeye yeni başlamış demektir. Onlara yardımcı olmak için burada şimdi Mahmut abi ve meyhanesi ile ilgili yazdığım yazıların bazılarının linkine yer veriyorum.

Mahmut Kaptan, Bodrum’daki işletmelerin tersine yazın kapalı kışın açık olduğu için Bodrum’a yerleşik bizler gibi müdavimleri olan, çok özgün bir mekan. Başta kaptanın kendisi özgün zaten. Bana sorarsanız bir işletme modeli olarak incelenmeli. Ocakta işinin uzmanı Ali ile garson Bülent ve yardımcısı toplam üç kişiyle bütün dükkan dönüyor. Bu iş modelinin grafik tasarım stüdyosu versiyonunu kendim uyguladığım için çok iyi anlayabiliyorum. Az müşteri, öz müşteri, işini iyi bilen az kişiyle standartı yüksek ama çeşidi az ürün çıkarmak. Mesela Mahmut Kaptan’da tavuk kanadı bulamazsınız. On küsur meze vardır, sıcak olarak üç çeşit börek, arnavut ciğeri, köfte, sote ve hamsi. Budur. Büyük balık yoktur. Ortada büyük tabak da göremezsiniz. Her şey küçük tabaklarda ve tadımlıktır. Hepsi de parmak yedirir cinstendir o başka. Yani kaptana karın doyurmaya değil rakı içmeye gideriz. Mezeler rakıya eşlik eder, rakı yemeğe eşlik etmez.

Kaptan ile açılış selfisi olsun dedim
İlk kadehler sağlıklı, mutlu, huzurlu, neşeli bir kış için kalkıyor 
Açılış hatırası yaptık... Mahmut abi, Serap ve Çisem ile




Açık olduğu tarihler benim Bodrum’u en sevdiğim tarihlerdir. Yaz bitmiş, yerli ve yabancı turist gitmiş, yazlıkçılar şehirlerine dönmüştür. Sokaklar boşalmış, akşam erken çökmeye başlamıştır. Arada yağmurlu gecelerde evden çarşıya, meyhaneye kadar yürürsün, tadı başkadır. Veya meyhaneden çıkıp eve yürürken yağmur ve deniz kokusu seni kendine getirir. Bazen eve dönerken lodos fırtınası olur, ciğerin iyot dolarken sen anason dolusundur, ikisi birleşir şahane olur.

Mahmut Kaptan’ın ortamı başka yerlere pek benzemez. Müdavimleri vardır, yıllardır oradadır. Ben de iyi kötü beş yıllık müdavim oldum sayılır. Özellikle bizim Ahmet ile (hani geçen hafta evlendirdik...) gittiğimizde yerimiz bar tezgahında Mahmut abinin karşısıdır. Hafta sonları kalabalık olur, orayı boş bırakırız, biz barın öbür ucuna konuşlanırız. Hem biz otururken gelen arkadaşlarımız olur, iskemleler yan yana dizilir, çoğalırız. Hem de Mahmut abinin karşısını, gelmesi muhtemel hoş hanımefendilere bırakırız.

Açılış akşamının kalabalıklığını düşünerek aile fertleri Volkan ve Tuna Ali Usta'ya yardıma gelmişti. 
Üç günlük damat Ahmet mekana gelince ortalık hareketlendi
Datça'lı Serap Çökertme'yi duyunca...
Çetenin kadınlarını kaynatırken yakaladım...
Kaptanın kızı sevgili Tuna
Müdavimlerden Murat abi

Kardeşim Sena da açılıştaydı
Zazu'cuların bazıları açılış gecesi Mahmut Kaptan'daydı
Lale ve Ertuğ geceye başlarken
Kaptanın mekanının açılışı kışın başladığının habercisi olduğundan bana ayrı bir tat veriyor. Dedim ya, Bodrum’un en güzel mevsimi kıştır diye. Yaz boyunca gürültü, patırtı içinde birbirini göremeyen meyhanenin müdavimleri, açılışta birbirimizi görürüz, hal hatır sorarız. Haftada bir akşam uğramazsam kendimi eksik hissederim. Bazı geceler misafirler çok neşeli, coşkulu olur, her akşam cümbüşüyle şarkılar söyleyen Alper abiye eşlik edilir, sesler çarşıya yayılır.

Bizim ekip 
Alper abi ve cümbüşü... İki Keklik'i söylerken
Sıkı müdavimlerden Ferit. Boşu yok
Yaseminlerin masası
Alper abi... Açılış kalabalık olur, sesi arada duyulmaz diye gayet teknolojikti 
Ferit'in saçının bir bölümünden Ahmet'e saç çıktı
Rakıyı çok içince Selçuk'un da saçı çıkıverdi
Memo (Mehmet Kurşuncu) bile geldi


Bir durum mu vardı?...
Böyle böyle aylar geçer ve Mayıs geldiğinde kaptan meyhaneyi kapatır. Açılıştaki coşku, yerini inceden hüzüne bırakır. Geçirdiğimiz güzel kış akşamları için şükreder, yaz sezonu sonunda tekrar sağlıklı bir şekilde bir arada olmayı, yeniden buluşmayı dileyerek ayrılırız. İşte Pazartesi akşamı ne iyi ki, bir araya gelebildik. Bu kışı da sağlıklı, mutlu, neşeli, keyifli şekilde geçirmeyi dileyerek Mahmut Kaptan’ı açtık. Kaptan kampanaya vurdu, kış başladı.


Hadi iyi kışlar olsun... Kadehler boş kalmasın, dolsun.



5 yorum:

  1. hoşgeldin Mahmut Kaptan:)işallah bu kış tanışırız.

    YanıtlaSil
  2. bu kış artık bizde keşfetmek istiyoruz:)

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel kış sezonunu açmışsınız, aranızda olmak vardı... :)

    YanıtlaSil
  4. abicim yapma yaa, yazıları okuyup okuyup krize giriyorum. seninle yaşamak istiyorum :)

    YanıtlaSil
  5. Mahmut kaptanla tanıştık geçen yıl,çok memnun olduk,memnun kaldık doğrusu..

    YanıtlaSil