Charles Aznavour

Hangi tarihte ilk kez dinlediğimi hatırlamama imkan yok. Ama Aznavour çocukluğumdan bugüne kadar dinlediğim bir müzisyen. Önceleri herhalde radyoda dinlerdim. Sonraları bana bir kasetçalar alınmıştı. Onunla kasetlerini dinliyordum. Derken CD girdi hayatımıza. Sonunda internet ile haşır neşir olunca bir çok kanaldan dinler oldum. Ama ben hala CD alan bir müzik dinleyicisiyim. Evde, ofiste, arabada internet radyo kanallarını sık dinliyorum. Fakat özellikle kış akşamları seçtiğim CD'leri dinlemek hala büyük zevkim. Zaman içinde tümünü bilgisayarımdaki arşive aktarıyorum. Oradan seçtiklerimle dinleme listeleri oluşturuyorum, arabada daha çok bunları dinliyorum. Mesela yarın arabayla Bodrum-İstanbul-İzmir-Bodrum rotası için yola çıkacağım. Çalma listelerimi güncelliyorum. Bu iş yolculuk kadar haz veriyor.

Charles Aznavour'un bu dünyadan göçmesi anılarımı canlandırdı. On sekiz yaşımın İdealtepe'de geçen yazlarımı hatırlattı. Geçen akşam evde anısına seçtiğim şarkılarını ardı ardına dinledim. Bazen birileri gittiğinde aslında farkında olmadan hayatımızda ne kadar büyük yer kapladıklarını anlıyoruz. Onlarla tanışmıyoruz ama varlar.

Yedi yüz elli bestem var demiş bir röportajında. Çok üretken değilim, her yıla ortalama 12 beste düşüyor diye anlatmış. Ben de onlardan yirmi tanesini seçtim. Şimdi de burada şarkıları sizlerle paylaşmak, kendimce hatırasını yaşatmak istedim. Yirmi şarkı seçmek zor. Bunlar tamamen benim kişisel seçimlerim. Daha iyi şarkıları da var kuşkusuz.

Yirmili yaşlarımızı hatırlayalım... Bu da en sevdiğim şarkılarından birinin eski bir videosu;
https://youtu.be/bHokx2L1wi4

DAHA DÜN, YİRMİYDİ YAŞIM

Daha dün
Yirmiydi yaşım
Zamanı okşardım
Aşkla oynandığı gibi
Hayatla oynardım
Ve gece yaşardım
Zaman içinde kaçan
Günlere ümit bağlamadan
 
Projeler yaptım nice
Havada kalan
Uçmuş gitmiş olan
Nice umutlar,
Beni kayıp, nereye gittiğini bilmez
Gözleri göğü arayan
Ama kalbi toprağa konmuş
Halde bırakan
 
Daha dün
Yirmiydi yaşım
Harcardım zamanı
Durdurdum sanarak
Ve onu durdurmak
Hatta önüne geçmek için
Sadece koştum
Ve nefessiz kaldım
 
Geçmişi bilmezden gelerek
Gelecek zamanı çekerek
Tüm konuşmalarda
Kendimi aşarak
İyiliğe dair
Öğüt verirdim
Herkesi eleştirerek
Küstahlıkla
 
Daha dün
Yirmiydi yaşım
Vaktimi kaybetttim ama
Sonuçta bana
Alında birkaç kırışık
Ve sıkıntı korkusundan başka
Kesin bir şey bırakmayan
Çılgınlıklar yaparak
 
Daha varolmadan önce
Aşklarım ölü çünkü
Dostlarım gitti
Ve dönmeyecekler
Kendi hatamla yarattım
Boşluğu etrafımda
Hayatımı mahvettim
Ve genç yıllarımı
 
En iyi ve en beterden
En iyiyi atarak
Dondurdum gülümseme
Ve ağlamalarımı
Nerede şimdi
Yirmi yaşım?

Çeviri: Yeşua AROYO

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bodrum'da ne iş yaparım?

Bodrum'da nereye yerleşilir?

Bodrum'a tatil için geliyorsunuz. Peki nereye geliyorsunuz?